10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

صحرا کریمی، رئیس افغان فلم در نامه‌ای از جامعه‌ی فلم‌سازان و رسانه‌های جهان می‌خواهد که به جامعه جهانی فشار آورده تا در کنار دولت و مردم افغانستان بایستند و اجازه ندهند که دستاوردهای بیست سال افغانستان نابود شود.

صحرا کریمی این نامه را امروز (جمعه، ۲۲ اسد) همگانی کرده و در آن، از افزایش خشونت‌ها و اعمال گروه طالبان به ویژه، تصرف ولایات از طریق زور، قتل خاشه‌جوان، بسته شدن مکاتب دختران، قتل، عبدالله عاطفی، نویسنده و تاریخ‌نویس ارزگان، آواره شدن هزاران خانواده و دیگر اقدامات ضد حقوق‌بشری این گروه یادآوری کرده‌است.

کریمی گفته که جنگ کنونی در افغانستان، تحمیلی است و تنها قربانی آن مردم افغانستان است.

او با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی، گفته که تصرف افغانستان توسط گروه طالبان در واقع برگشت این کشور به بیست سال گذشته است.

او گفته که در صورت چنین اتفاقی، صدای رسانه‌ها، سینما و هنرمندان خاموش و دختران از تعلیم و تحصیل باز می‌مانند.

همچنین کریمی گفته است که در صورت به قدرت رسیدن طالبان، مردم مجبور می‌شوند که قوانین خشک و ظالمانه‌ی طالبان را قبول و تحت حکومت سیاه این گروه زندگی کنند.

او خطاب به جامعه‌ی فلم‌سازان، رسانه‌های جهان و تمامی کسانی‌که علاقه‌مند فلم و سینما هستند گفته که با افغانستان هم‌صدا شوند و نگذارند افغانستان به بیست سال قبل برگردد.

رییس افغان فلم، در حالی به جامعه‌ی فلم‌سازان و رسانه‌های جهان نامه می‌فرستد که در حال حاضر گروه طالبان بیش از نیمی از ولایات افغانستان را تصرف کرده‌اند و جنگ در بخش‌های زیادی از ولایت باقی مانده جریان دارد.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1943

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات