4 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

شکار و فروش حیوانات در پروان ممنوع شد

منابع محلی در ولایت پروان در گفت‌و گو با خبرگزاری فرهنگ تأیید می‌کنند که شکار، خرید و فروش پرندگان در این ولایت ممنوع شده‌است، این منبع که نخواست نامی از وی برده شود افزود: اداره‌ی محلی این ولایت به باشندگان این ولایت گفته است که از شکار، خرید و فروش پرندگان خودداری کنند.

حفیظ‌الله منصور، رئیس اداره‌ی حفاظت از محیط زیست این ولایت به‌روز یک‌شنبه، ۷ حوت سال روان با تأیید این خبر افزود که وی از مسئولین بلندپایه طالبان فرمانی مبنی بر ممنوعیت شکار و فروش پرندگان دریافت کرده‌اند.

در این میان شماری از باشندگان پروان می‌افزایند که آنان از سالیان گذشته بدین‌سو مصروف شکار و فروش حیوانات بوده‌اند.

WhatsApp Image 2023 02 26 at 10.04.17

محمد صدیق که از نوجوانی به شکار پرندگان روی آورده است افزود: با شکار و فروش این پرندگان بخشی از مصارف روزمره خود را مهیا می‌کردم اما اکنون مجبورم از این کار دست بردارم.»

نه‌تنها محمد صدیق بلکه کسانی دیگری ‌مانند غوث‌الدین هم هستند که پرندگان را به خاطر نگهداری شکار می‌کنند. غوث‌الدین می‌گوید:«من فقط برای شنیدن نغمه‌های این‌ پرندگان به‌شکار روی آورده‌ام و خرید و فروش پرندگان را دوست ندارم.»

در بسیاری از مناطق افغانستان شکار بی‌رویه حیوانات و پرنده‌ها از سال‌ها به این‌طرف ادامه دارد. وزارت اطلاعات و فرهنگ تا حالا برای جلوگیری از شکار پرندگان توجه نکرده بلکه در تازه‌ترین مورد، این وزارت از قراردادهایی به ارزش ۴۲ میلیون دالر امریکایی با گردشگران خارجی خبر داده، که زمینه‌ شکار «قانون‌مند» بعضی از پرندگان کم‌یاب در افغانستان را مساعد می‌کند.

منبع عکس: فارس

عبدالظهور حفیظی

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=4969

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات