9 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

شرکت فناوری افغانستانی اصیل جایگاه نخست رقابت فناوری جهانی را از آن خود کرد

منابع رسانه‌ای خارجی، از کسب جایگاه نخست رقابت فناوری جهانی توسط یک شرکت فناوری افغانستانی خبر می‌دهند.

شفقنا به نقل از رسانه‌های خارجی گفته است که یک شرکت فناوری افغانستان به نام اصیل در رقابت فناوری جهانی تحت نام (Japan Challenge) جایگاه نخست را از آن خود کرده است.

(XtremeTech) برگزارکنندۀ این رقابت، روز سه‌شنبه (22 حمل) اعلام کرد که شرکت فناوری اصیل که رهبری آن را نصرت خالد به عهده دارد با کسب امتیاز بیشتر و پیروزی در این رقابت، توانسته است افغانستان را در نقشه نوآوری فناوری جهان شامل سازد.

بر اساس اعلامیه برگزارکنندۀ این رقابت، «اصیل، یک نوآوری فناوری با تمرکز بر تأثیرات اجتماعی، با 84 درصد از بودجه به دریافت‌کنندگان، مؤثرترین مکانیزم را برای توزیع کمک‌های بشردوستانه ایجاد کرده است.»

در اعلامیه همچنین آمده است: «فناوری نوآورانه اصیل هنوز در حال توسعه است و مبتنی بر توانمندسازی جوامع توسعه‌نیافته و در حال توسعه برای پیوستن به اقتصاد دیجیتال است.»

به گفتۀ این اعلامیه، «این سیستم از ترکیبی از فناوری پیش‌رفته برای کمک به صنعت‌گران در کشورهایی مانند افغانستان و ترکیه استفاده می‌شود و آنها را قادر می‌سازد تا محصولات دست‌سازشان را به مشتریان در سطح جهانی بفروشند. آقای خالد گفته است: این فناوری توانایی تغییر نرخ اقتصاد جوامع توسعه‌نیافته و در حال توسعه را دارد.»

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=5418

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات