9 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، به دبیری محمدمهدی عسگرپور، از پنجم تا دوازدهم خرداد/جوزا 1400 در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، این دوره از جشنواره پس از یک سال تعلیق به دلیل شیوع کرونا، از پنجم ماه جوزا/ خرداد در تهران آغاز می‌شود و تا دوازدهم این ماه در بخش‌های متعدد میزبان سینمادوستان خواهد بود.
شیوه برگزاری ترکیبی، برای این دوره از جشنواره جهانی برگزیده شده و تاکنون نمایش فیلم‌های جشنواره به شکل فیزیکی و برگزاری بازار فیلم به شکل مجازی درنظر گرفته شده است.
این رقابت سینمایی در بخش‌های اصلی و جنبی برگزار خواهد شد و فیلم‌هایی که مراحل تولید را در سال های ۲۱-۲۰۲۰ میلادی به پایان برده باشند، امکان حضور در بخش‌های رقابتی اصلی شامل سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) و جلوه‌گاه شرق (سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) را خواهند داشت.
جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها)، مستند زیر ذره‌بین (مرور برترین مستندهای جهان)،‌ نمایش‌های ویژه (آثار مربوط به بزرگان تاریخ سینما)، بازسازی کلاسیک‌ها (نمایش نسخه بازسازی‌شده فیلم‌های تاریخ سینما) و سینمای ژانر (مرور فیلم‌های شاخص سینمای جهان در یک ژانر) از دیگر بخش‌های اصلی این رویداد محسوب می‌شوند که در هر بخش آثار منتخب به ‌نمایش گذاشته می‌شود.
یکی از بخش‌های مهم جشنواره جهانی فیلم فجر، بازار فیلم در این رویداد است که به دلیل ملاحظات کرونایی و همچون برخی دیگر از رویدادهای معتبر سینمایی در جهان، به صورت آنلاین و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.
جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش «بازار فیلم» مانند بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی فیلم از کتابخانه ویدیویی پلتفرم سیناندو (Cinando) بهره خواهد برد.
این پلتفرم، جهت ارائه محتوای بصری غیرقابل دانلود خود، در سال‌های اخیر، از خدمات شرکت شیفت72 (Shift72) استفاده کرده است. تیم برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر هم در این دوره خاص، به این نتیجه رسید که با سیناندو و شیفت ۷۲ همکاری کند. این شیوه که پیش از این در جشنواره‌ها و بازارهایی چون کن، تورنتو، ورشو و تالین مورد استفاده قرار گرفته است، با گسترش برنامه و تغییراتی جهت اعطاء امکان تصمیم‌گیری به صاحبان آثار در بازار فیلم ایران (IFM) مد نظر قرار گرفت.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1212

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات