30 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

به گزارش خبرگزاری فرهنگ  به نقل از ورایتی، نتفلیکس در سه ماهه اول امسال ۲۰۰ هزار مشترک خود را از دست داده است و انتظار می رود این سرویس استریم در سه ماهه دوم سال جاری نیز ۲ میلیون مشترک دیگر خود را از دست بدهد. این خبر را نتفلیکس در زمان انتشار درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ خود در روز سه شنبه ۱۹ آوریل اعلام کرد.

نتفلیکس در ماه ژانویه گزارش داد که در پایان سال ۲۰۲۱، ۲۲۱ میلیون و هشتصد و چهل هزار مشترک داشته است. این سرویس می‌گوید در طول دوره سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۲، بازه زمانی که شامل اولین پخش‌های فصل دوم «بریجرتون» و «پروژه آدام» می‌شد، مجموع کاربرهای این سرویس به ۲۲۱ میلیون و ششصد و چهل هزار مشترک کاهش یافت.

این برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته است که نتفلیکس در یک بازه سه ماهه از سال، مشترکان خود را از دست داده است.

نتفلیکس در این باره اعلام کرد این رقم بدون احتساب ضرر و زیان این سرویس در روسیه است که شامل ۵۰۰ هزار کاربر آنجا می شد. نتفلیکس خدمات خود را به دلیل تهاجم کشور روسیه به اوکراین لغو کرده است.

سرویس استریم نتفلیکس پیش از این پیش‌بینی می‌کرد که در سه ماهه اول امسال ۲٫۵ میلیون کاربر داشته باشد، در حالی که تحلیلگران وال استریت انتظار داشتند نتفلیکس در سه ماهه اول سال ۲٫۸ میلیون مشترک جدید در سراسر جهان داشته باشد. انتظار می رفت که این شرکت در مقایسه با سه ماهه قبلی عملکرد ضعیفی داشته باشد کاملا مشخص بود که در واقع این سرویس زیرمجموعه هایش را از دست داده است.

سهام نتفلیکس روز سه شنبه با قیمت ۳۴۸٫۴۲ دالر به ازای هر سهم فروخته شد. با این حال در معاملات پس از ساعت کاری، پس از افشای سقوط تعداد مشترکان این سرویس در سه ماهه اول سال و پیش بینی ضرر بیشتر در سه ماهه دوم، سهام نتفلیکس بیش از ۲۲ درصد سقوط کرد.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=2922

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات