7 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

سازمان همکاری‌های اسلامی ضمن تجلیل از روزجهانی زنان و دختران در علم بر مشارکت بیشتر زنان و دختران در آموزش، علم و فناوری تأکید کرد.

حسین ابراهیم طه، منشی عمومی سازمان همکاری اسلامی با یاد آوری از اهمیت این روزجهانی برای زنان و دختران، از تمام کشورهای عضو این سازمان خواست تا برای تضمین حقوق زنان و دختران در علم از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

در همین حال  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز روزشنبه (22 دلو) در توییتی گفته است که «حضور بیشتر زنان و دختران در علم برابر به آینده ای بهتر برای همه است.»

282196 1

وی همچنین نوشته است: «ما باید برابری جنسیتی در علم را با تأیید حقوق زنان و شکستن کلیشه‌ها ترویج کنیم.»

سفارت امریکا برای افغانستان  که اکنون فعالیت خود را از قطر به پیش می‌برد، نیز در توییتی روز شنبه (22 دلو) خود، خواستار دسترسی زنان و دختران افغانستان به آموزش و تحصیل شده است.

در این توییت آمده است که « زنان و دختران افغان حق و شایسته تحصیل را در همه سطوح دارند.»

به گفته این نهاد امریکایی، «اگر برای زنان و دختران افغان فرصت داده شود، آن‌ها می‌توانند تا با ابتکار خویش در بنای یک دنیای خلاقانه و مبتنی بر فناروی آینده کمک نمایند.»

این در حالی است که بیش از یک‌ونیم سال می‌شود که دختران افغانستان از صنف ششم به بالا از رفتن به مکاتب بازمانده‌اند و دانشجویان دختران نیز از رفتن به دانشگاه‌ها محروم می‌باشند.

 

 

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=4840

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات