5 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

«من زشت نیستم» اثر قدسیه هاشمی‌ روز شنبه ( ۱۹قوس) در مرکز فرهنگی پل‌سرخ، تالار کتابخانه مولانا با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان، فرهنگیان و خانواده قدسیه هاشمی ‌رونمایی شد.

WhatsApp Image 2022 12 11 at 01.30.05

قدسیه هاشمی ‌در سال ۱۳۸۲ در یک خانواده فرهنگی و ادب‌دوست چشم به جهان گشود. او از دانشکده ادبیات نمایشی دانشگاه کابل فارغ‌التحصیل شده است و در سال۱۴٠۱برنده‌ی مقام سه بهترین نویسنده جشنواره ادبیات نمایشی درسطح افغانستان شد.

رمان «من زشت نیستم» نخستین اثر بانو هاشمی ‌است که محتوای عاشقانه و اجتماعی دارد. شخصیت اصلی داستان دختری است نازیبا که عاشق پسرخاله‌اش می‌شود ولی پسرخاله‌اش به خاطر زشت بودن ظاهری‌اش او را نمی‌پسندد.

من زشت نیستم

دخترک آن چنان به پسرخاله‌اش عشق می‌ورزد که او را بت خود می‌سازد. بالاخره بعد از اتفاقات زیادی که در زندگی‌اش می‌افتد، این بت شکستانده می‌شود و دختر به خود می‌آید، عاشق خود می‌شود و به زیبایی درونی‌اش که قربانی ظاهر نازیبایش شده بود پی می‌برد و این‌گونه به عشق حقیقی‌اش می‌رسد.

قدسیه هاشمی ‌نویسنده‌ی این رمان به خبرگزاری فرهنگ می‌گوید:«من این کتاب را در شش ماه پس از مشکلات زیاد به پایان رسانیدم و هدفم از چاپ و نشر این اثر در شرایط کنونی از بین بردن تبعیض جنسیتی و برپایی برابری اجتماعی می‌باشد.»

او می‌گوید: «تصمیم دارم در آینده نویسنده‌ی موفق باشم و مکتب نویسندگی ایجاد کنم تا راه موفقیت را برای دختران افغان و جهان بازنمایم.»

WhatsApp Image 2022 12 11 at 01.57.40

سیداحمدضیا ده‌آتشین مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی کامه به خبرگزاری فرهنگ می‌گوید:«قدسیه هاشمی ‌از جمله استعدادهای نایاب افغانستان است و این اقدام او در شرایط کنونی و مقطع سنی ستودنی است.»

ادیب

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=4359

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات