7 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

خبرنگار سال افغانستان اعلام شد

سه تن از خبرنگاران، از سوی مرکز خبرنگاران افغانستان به عنوان خبرنگار سال افغانستان اعلام گردید.

مرکز خبرنگاران افغانستان، به مناسبت ۲۷ حوت روز ملی خبرنگار، محمدیوسف حنیف، خبرنگار تلویزیون طلوع نیوز، محمدعارف یعقوبی، گزارشگر افغانستان اینترنشنال و مرجان وفا محمدی، خبرنگار رادیو کلید را به صورت مشترک به عنوان خبرنگار سال معرفی کرد.

در مراسم اهدای جایزه به این خبرنگاران که روز چهارشنبه (۲۴ حوت) در شهر بروکسل بلجیم برگزار شد، وضعیت خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

براساس اعلام مرکز خبرنگاران افغانستان، کمیته داوران دهمین دور رقابت خبرنگار سال افغانستان، گزارش وضعیت زلزله‌زدگان ولایت پکتیکا از محمدیوسف حنیف، گزارش مستند سفر قاچاقی یک عکاس و فیلم‌ساز مهاجر افغانستانی به استرالیا از محمدعارف یعقوبی بیشترین امتیازها را به دست آورده حایز مقام گردیدند. مرجان وفامحمدی خبرنگار رادیوکلید در حوزه غرب کشور نیز به دلیل چالش‌ها، مشکلات و محدودیت‌های کاری که زنان خبرنگار در افغانستان دارند، بیشترین امتیاز داوران را از آن خود نمود.

گفتنی است که مرکز خبرنگاران افغانستان از سال 1392به این طرف رقابت «خبرنگار سال افغانستان» راه‌اندازی کرده و همه سال به مناسبت روز ملی خبرنگار، جوایزی را به برندگان آن اهدا می‌نماید. تاکنون ۱۷ خبرنگار، از جمله پنج زن به عنوان خبرنگار سال شناخته شده و جایزه خود را دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=5116

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات