6 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

جشن فراغت 560 دانشجوی دختر در بامیان برگزار شد

منابع محلی از ولایت بامیان می‌گویند مراسم جشن فراغت دانشجویان دختر که در مقطع لیسانس از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودند، روز گذشته (21 قوس) برگزار گردید.

پیش از این، طالبان از حضور فراغ التحصیلان دختر در مراسم جشن فراغت‌شان که روز پنج‌شنبه (17 قوس) در محوطه دانشگاه بامیان برگزار گردیده بود جلوگیری کرده بودند و تنها به دانشجویان پسر اجازه‌ی شرکت داده بودند.

مقامات طالبان در مراسم جشن فراغت 782 دانشجوی پسر گفته بودند که مراسم جشن فراغت نباید مختلط برگزار شود و برای دختران مراسم جداگانه برگزار خواهد شد.

این دانشجویان دختر در حالی فراغت‌شان را تجلیل کردند که فارغ‌التحصیلان صنف دوازدهم لیسه از حق انتخاب رشته دلخواه در کانکور 1401 محروم شده بودند و بیش از 16 ماه است که مکاتب دخترانه از صنف ششم به بالا تعطیل می‌باشد.

یکی از منابع محلی به خبرگزاری فرهنگ گفت 1338 دانشجو از هفت دانشکده و 36 رشته امسال فارغ گردیده‌اند که 560 تن آن ها را دختران و بقیه را پسران تشکیل می‌دهند.

روشن نیست که این دختران از کدام رشته‌های این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده اند.

دانشگاه بامیان که در سال 1372 تأسیس و پس از تعطیلی چندساله دوباره در سال 1382 به فعالیت آغاز کرد، هفت دانشکده دارد که دانشجویان در رشته‌هایی چون زراعت، اقتصاد، شرعیات، زمین‌شناسی، علوم طبیعی، تعلیم و تربیه و علوم اجتماعی آموزش می‌بینند. در سال 1399، 1400 دانشجوی دختر و پسر از این دانشگاه سند فراغت خود را به دست آوردند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=4366

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات