10 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰۲۱ با معرفی برندگان این دوره به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره «جهان نیمکره شمالی» ساخته حسین تهرانی برنده جایزه آینده سینمای آسیا شد. این فیلم درباره پسری ۱۴ ساله است که پس از فوت پدرش سعی دارد تا از خانواده‌اش حمایت کند.

جایزه بزرگ جشنواره برای بهترین فیلم به «رویای دریای وِرا» ساخته کالترینا کراسنیکی اهدا شد. این جایزه به ارزش ۳۰ هزار دالر به این درام خودزندگینامه‌ای تعلق گرفت که درباره یک مترجم زبان اشاره است که برای کسب حقوق خود تلاش می‌کند. ماجرای این فیلم در کوزوو می‌گذرد و فیلم پیشتر در بخش افق‌های جشنواره ونیز به نمایش درآمده بود.

جایزه ویژه هیات داوران نیز به فیلم «سیویل» ساخته تئودورا آنا میهای رسید. این فیلم هم با تمرکز بر شخصیت یک زن ساخته شده که برای نجات دخترش از دست مافیای مکزیک به مبازه با آنها می‌رود.

امیر آقایی نیز برای بازی در فیلم سینمایی «چهار دیوار» به کارگردانی بهمن قبادی و به تهیه‌کنندگی راجر واترز جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره توکیو را به صورت مشترک با ۳ بازیگر مرد دیگر این فیلم یعنی فاتح ال، باریس ییلدیز و اونور بولدو دریافت کرد.

جولیا چاوز نیز برای «تام دیگر» به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره انتخاب شد.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره نیز به دراژان امبربائف برای فیلم «شاعر» رسید.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از ۸ تا ۱۷ عقرب (۳۰ اکتوبر تا ۸ نوامبر ۲۰۲۱) برگزار شد. این جشنواره امسال با دریافت ۲۹۴۱۴ فیلم برای شرکت در این رویداد در نهایت ۱۲۶ فیلم را به صورت فیزیکی اکران کرد.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=2049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات