30 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

علم‌الهدی عنوان کرد: افرادی مانند ابن سینا، فارابی، مولانا و آخوند خراسانی که در تاریخ منحصر به فرد بودند، از اهالی افغانستان اند، در حالیکه جزو مفاخر ایرانی به حساب می‌آیند. رهبری نیز در یکی از سخنان خود فرمودند مفاخر علمی شرقی اسلام به مراتب از مفاخر علمی غربی اسلام بالاتر اند.

وی با تاکید بر اینکه ایران و افغانستان یکی اند، گفت: ما بدون افغانستان ریشه‌های فرهنگی‌مان را از دست می‌دهیم.

علم‌الهدی اضافه کرد: دشمن این آمیختگی بین ایرانی و افغانستانی را دیده و افغان را ملاک قدرت ایران تشخیص داده است و این هماهنگی بین دو ملت، دشمن را به زانو در آورده است و مجبور شده دمش را روی کولش بگذارد و از افغانستان فرار کند.

وی با اشاره به حضور مهاجرین افغانستانی در ایران و با بیان اینکه این افراد مهمانان ما هستند، گفت: ما با همه توان از این عزیزان استقبال می‌کنیم. خواهران و برادران افغانستانی برای ما، مانند مهاجرینی هستند که از مکه به مدینه هجرت کردند. در آن زمان نیز مسلمانان امکانات خود را تقسیم کردند و مهاجرین را در زندگی خودشان جای دادند. امروز نیز برادران و خواهران افغان ما که به هر علتی به ایران مهاجرت کرده‌اند، شریک زندگی ما هستند و به کوری چشم دشمن، باید با آغوش باز از آنان استقبال کنیم .

امام جمعه مشهد ادامه داد: ما باید با وجود مشکلات معیشتی، تحریم‌ها سایر مشکلاتی که دشمن هر روز برای ما ایجاد می‌کند، تلاش کنیم به عزیزان افغانستانی مهمان در ایران که همدرد ما هستند، سخت نگذرد و زندگی خوش و خرمی داشته باشند و بتوانند با اطمینان و آرامش کامل به وطن خودشان بازگردند و در آن سرزمین اسلامی مدافع انقلاب و ارزش‌های دین باشند.

 

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=2856

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات