9 حمل 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

«عادل الکلبانی» امام جماعت سابق مسجد الحرام به تازگی در فیلمی تبلیغاتی درباره برگزاری بزرگترین رویداد سرگرمی و موسیقی ریاض در سال ۲۰۲۱ شرکت کرده است.

فصل سرگرمی ریاض که تا مارچ ۲۰۲۲ (اواخر حوت 1400 ) ادامه خواهد یافت شامل رویدادهای متنوع و مختلفی است که طی آن ۷۰ کنسرت توسط خوانندگان عرب، ۶ کنسرت بین‌المللی، ۱۰ نمایشگاه بین‌المللی، ۳۵۰ اجرای تئاتر، ۱۸ بازی عربی و ۶ بازی بین‌المللی برگزار می‌شود. قرار است در این رویداد یک مسابقه کشتی آزاد و همچنین دو مسابقه بین‌المللی نیز برگزار شود.
برگزاری این رویداد که برای دومین سال برگزار می‌شود در قالب چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی صورت می‌گیرد که طی سال‌های گذشته از سوی محمد بن سلمان، ولی‌عهد این کشور رونمایی شد.

پیشتر حضور «عادل بن سالم بن سعید الکلبانی» از مبلغان سعودی و امام جماعت نمازهای تراویح مسجد الحرام در مسابقات ورق بازی نیز با انتقادات گسترده همراه بوده است.
هیأت سرگرمی که از هفتم می ۲۰۱۶ تأسیس شده است را می‌توان یکی از بارزترین اقدامات محمد بن سلمان برای ایجاد تغییرات مدنظر خویش در عربستان دانست. تغییراتی که ولیعهد سعودی از آن به عنوان «اصلاحات» یاد می‌کند اما مخالفانش اقداماتی می‌بینند که سنخیتی با ارزش‌های اسلامی و جامعه عربستان ندارد.

اقدامات این نهاد جدید تا کنون اعتراض بسیاری از مبلغان دینی سعودی را برانگیخته است. برگزاری «دیسکو حلال» و دعوت از خواننده‌های غربی برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی و برگزاری جشنواره «موسم ریاض» که اخیراً به پایان رسیده، از جمله این اقدامات است. تا کنون روحانیون بسیاری به علت مخالفت با این برنامه‌ها بازداشت شده‌اند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=2073

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات