5 ثور 1403

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

اکران فیلم محبوب «نبرد در دریاچه چانگجین» که مردم مدت‌ها در انتظار اکرانش بودند در حالی با تاخیر روبه‌رو شده که جشنواره فیلم پکن نیز معلوم نیست چه زمانی برپا می‌شود.

مشاهده مواردی از ویروس کرونا در چین موجب شده تا این برنامه‌ها به زمان نامعلومی منتقل شوند.

فیلم حماسی درباره جنگ کوریا به نام «نبرد در دریاچه چانگجین» ساخته چن کایگه، هارک تسویی و دانته لام قرار بود ۱۲ اگست راهی سینماها شود.

به تعویق انداختن فیلم‌های پرفروش در گیشه سینماها به معنی تضعیف فروش تابستانی است و این در حالی است که تا اینجای سال مجموع فروش سینماهای چین برابر ۴.۶۵ میلیارد دالر بود که ۱۷ درصد از سال ۲۰۱۹ و شروع پاندمی کمتر است.

اکنون سال‌هاست که چین بخشی از جولای و آگست را تنها به فیلم‌های چینی اختصاص می‌دهد و امسال نیز به مناسبت صدمین سال تاسیس حزب کمونیست چین، فیلم‌های تبلیغاتی متعددی برای این بازه انتخاب شده بود.

در همین حال اعلام شد یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پکن و ششمین دوره هفته بین‌المللی فیلم‌های اکشن جکی چان نیز به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است.

جشنواره پکن معمولاً در آپریل برگزار می‌شد اما امسال به نیمه ماه آگست منتقل شده بود و قرار بود از ۱۴ تا ۲۱ آگست برگزار شود.

جشنواره جکی چان هم قرار بود از ۶ تا ۸ آگست در داتونگ برگزار شود. این جشنواره ۲۰ روز پیش اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره را که دربرگیرنده بهترین صحنه‌های کونگ فو بود، برای نمایش اعلام کرده بود.

به تازگی گونه دلتای ویروس کرونا در چین نیز مشاهده شده و شیوع آن از نانجینگ در ولایت جیانگ سو شروع شده و به ۱۵ شهر از جمله پکن سرایت کرده است.

میزان شیوع کرونا در چین در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر اندک است اما باز هم به صنعت سینمای چین لطمه می‌زند.

لینک کوتاه:​ https://farhangpress.af/?p=1921

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات